Przykłady zastosowań gier Escape Room w marketingu

Adamed / PWN – integracja firmowa na wyjeździe lub w siedzibie firmy

Integracje firmowe często przeprowadzamy w naszych stacjonarnych pokojach, gdzie możemy pomieścić w jednej chwili nawet do 50 osób a na II tury do 100 osób. Natomiast dysponujemy także ofertą wyjazdową i takie pokoje możemy również zainstalować w dowolnym miejscu gdzie odbywa się integracja: hotel, siedziba firmy, na konferencjach, dowolnym miejscu gdzie zostanie nam udostępnione pomieszczenie.

Na zdjęciach przykład integracji w Hotelu Narvil dla grupy Adamed gdzie uczestnicy integracji związani z branżą farmaceutyczną… a jakże! mieli za zadanie wykraść z pokoju fiolkę z wirusem 🙂

LG / HTC / Tefal – wyjazdowy Escape Room jako promocja produktu

Jedną z największych zalet Escape Room jest to że podczas pozytywnej zabawy możemy w sposób namacalny pokazać pewne cechy produktu a jak powszechnie wiadomo: ludzie w emocjach lepiej zapamiętują 🙂 W takiej sytuacji przygotowujemy dedykowany scenariusz gry Escape Room, który zawiera zagadki związane z najważniejszymi cechami promowanego produkty. Wierzymy jednak, że zabawa jest najważniejsza więc staramy się przemycić cechy produktów zachowując przede wszystkim zdrowy rozsądek.

Najlepszym przykładem zastosowań tego typu promocji są telefony i ich coraz lepsze funkcje… Telefon odporny na głęboką wodę? Zaplanujemy wyłowienie go z głębokiego pojemnika! Na wstrząsy? Spowodujemy że trzeba będzie wrzucić go z impetem do skrzynki! Świetny aparat robiący zdjęcie w ciemności? Skonstruujemy specjalnie zaciemnioną puszkę gdzie tylko telefonem będzie można zrobić zdjęcie i rozwiązać zagadkę etc. Przykładów jest dużo, natomiast organizowaliśmy mniejsze i większe eventy o różnych tematykach i wiemy, że Niemożliwe dla nas nie istnieje – zorganizujemy zagadki na każdy event.

Google – stacjonarny Escape Room jako promocja produktu

Zdecydowana większość eventów w których promujemy jakiś produkt odbywa się w hotelach, na szkoleniach, eventach promocyjnych. Natomiast możemy także dostosować nasze stacjonarne pokoje, zmieniając w nich nieco scenariusz na potrzeby danego produktu i zrobić event w Domu Zagadek.

Jednym z przykładów było przerobienie pokoju Piramida dla firmy Google do promocji funkcji wyszukiwania głosowego(Voice Search) w telefonie. W tym celu obudowaliśmy telefon w taki sposób, że gracze mogli do niego tylko…. mówić. Natomiast zagadki w pokoju przerobiliśmy w taki sposób, że bez pewnych informacji które można było tylko wyszukać za pomocą wyszukiwania głosowego, wyjście byłoby niemożliwe. Grający dziennikarze, podczas zabawy, w namacalny sposób poznali różne zastosowania funkcji Voice Search.

Microsoft – Escape Room jako grywalizacja połączona z promocją produktu

Do każdej gry Escape Room, niezależnie czy jest to integracja czy promocja produktu, możemy dołączyć element grywalizacji poprzez mierzenie czasu gry uczestników i tworzenie rankingów. Jest to przede wszystkim świetny pomysł, jeśli grze towarzyszą nagrody. Natomiast z naszego doświadczenia wynika, że nawet gdy nie ma nagród a są liczone czasy, to rywalizacja jest zawsze na wysokim poziomie.

Przykładem zastosowania grywalizacji w grach typu Escape Room były zorganizowane przez nas Mistrzostwa Windows 10. W jednym miejscu, spotkało się ponad 100 sprzedawców z całej Polski, którym przygotowaliśmy 10 stanowisk z zagadkami nawiązującymi do Windowsa 10. Gracze przechodzili kolejne stacje z zagadkami, zbierając punkty a ranking był aktualizowany na żywo. Efekty był taki, że w ciągu półtorej godziny zintegrowało się ok 100 osób, poznając przy okazji najważniejsze cechy Windows 10.

Kuchnia Spotkań Ikea – Escape Room zamiast konferencji prasowej

Escape Room to także oryginalna forma do komunikacji z dziennikarzami. Poza organizowaniem specjalnych eventów i zapraszaniem dziennikarzy, możemy także zamienić konferencję prasową w… grę Escape Room i podczas gry przekazać, interesujące nas informacje.

Przykładem była konferencja zorganizowana w Kuchni Spotkań Ikea, gdzie chciano zakomunikować o IKEA na środowisko i oszczędzanie energii, wody. Po krótkim wstępie, ku zdziwieniu dziennikarzy, zostali zaproszenie do kilku stanowisk w których rozpoczęła się gra. Podczas gier pokazaliśmy nie tylko produkty IKEA, które działają na korzyść środowiska czy oszczędzania energii ale także dziennikarze wyszli z prawdziwymi informacjami np. Ile zaoszczędzą wody jeśli podczas mycia zębów zakręcą wodę w kranie? Przy okazji prawidłowa odpowiedź to: …………

Ikea – Escape Room w sklepach IKEA w ramach kampanii „Zabawa to ważna sprawa”

Istotnie Zabawa to bardzo ważna sprawa, dla nas też 🙂 Dlatego świetnym wyzwaniem było zrobienie gier Escape Room w 9 sklepach IKEA w całej Polsce, które miały odbyć się jednego dnia. Zadanie teoretycznie niemożliwe a jednak! Udało się! Efektem było zagranie w naszą grę przez ponad 20 tysięcy ludzi w całej Polsce 🙂

Był to przykład realizacji kampanii „Zabawa to ważna sprawa” aby poprzez zabawę zrobić coś ważnego. I tak też było, gracze otrzymywali mapę ze stacjami zagadek których było 7 w całym sklepie. Przechodzili przez kolejne stacje umiejscowione na każdym z działów sklepu i za poprawnie rozwiązane zagadki, zdobywali pieczątki. Za kartę z wszystkimi pieczątkami gracze otrzymywali pluszaka którego z kolei można było oddać na cele charytatywne.

 

Poza wymienionymi, zastosowań gier Escape Room jest sporo np. przy rekrutacji nowych osób, edukacji, czy sprawdzeniu stanu wiedzy osób w firmie lub jej przypomnienia. Sky is the limit!

Napisz do nas

Imię

adres e-mail

telefon

treść wiadomości